Obchody Światowego Dnia Wody w Zespole Szkół Rolniczych w Białymstoku.
W naszej szkole stało się już tradycją obchodzenie Światowego Dnia Wody, który przypada 22marca każdego roku kalendarzowego, dlatego też w tygodniu poprzedzającym – uczniowie wszystkich klas pierwszych; a mamy ich 8 – o różnych specjalnościach; uczestniczyli w organizowanych zajęciach przez nauczycieli biologii, geografii w różnych formach procesu dydaktyczno-wychowawczego(lekcjach, zajęciach fakultatywnych, wyrównawczych, pozalekcyjnych, czy też kół zainteresowań…)Uczniowie w atmosferze samodoskonalenia i swoistej dla siebie kreatywności samodzielnie wyszukiwali materiały, selekcjonowali je z różnych źródeł informacji, zapoznawali się z nimi, sporządzali notatki, tworzyli plakaty i gry edukacyjne, np. kalambury, dzielili się nimi z kolegami na zajęciach, wykorzystując głównie „metodę projektu” oraz sięgali do nowoczesnych multimedialnych nośników informacji znajdujących się w naszej szkole ale i nie tylko…z uwagi na ich wizualną atrakcyjność a także potrzebę kształcenia swoich umiejętności prawidłowej, „krytycznej” selekcji informacji ale i też autoprezentacji oraz weryfikacji posiadanej wiedzy na temat: ”WODY” i wszelkich problemów z nią związanych w globalnym tego słowa znaczeniu.
W atmosferze nauki, pracy i zabawy odbył się Szkolny Konkurs wiedzy o wodzie.-obejmujący zagadnienia z przedmiotów: biologii, chemii, fizyki, geografii a także ochrony środowiska i ekologii.
Zwycięzcami I etapu zostali następujący uczniowie:
- I tak; Paweł Kalinowski
- I tma; Patryk Baczewski
- I trp; Szczepan Jabłoński
- I twe; Aneta Kulesza
- I ti; Wojciech Pawłowski
- I ltb; Anna Pacelt
- I sms; Maciej Czarnocki
- I tow; Karol Majewski
A laureatem, II etapu konkursu została ucz. klasy I twe : Aneta Kulesza
Wśród uczestników konkursu rozdano nagrody.
Podsumowując, przeprowadzone w różnych formach zajęcia z udziałem uczniów miały na celu kształtowanie świadomości ekologicznej, weryfikacji ich wiedzy na temat WODY z zakresu treści zawartych w podstawach programowych klas pierwszych z biologii, geografii, chemii, fizyki a także wiadomości związanych z szeroko pojętą ekologią z ochroną środowiska, jak również wyzwalaniem wśród nich aktywności badawczej, inspiracji do podejmowanych inicjatyw i praktycznych działań na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska, krajobrazu oraz warunków życia ludzi, poprzez śledzenie aktualności prasowych, radiowych i telewizyjnych oraz popularyzację problematyki ekologii w aspekcie skutecznego przeciwdziałania zanieczyszczaniu wody i zapobieganiu degradacji środowiska.
Kluczem do sukcesów szkolnych ucznia nie jest nawet najbardziej doskonały wykład, lecz danie uczniom intelektualnych narzędzi do samodzielnej pracy.